2011. március 13., vasárnap

Böjt

Merő véletlen, hogy a nagy zabálás után ez a post címe, csak az elmúlt hetem erről szólt. Gyakorlatilag nem mentem sehová, leszámítva egy-egy közértes látogatást.
Helyesbbítek: ahová 4x is elmentem a héten, az a konditerem volt.
Ezen a héten Axellal együtt véggicsináltunk egy képosztaleves-kúrát. A vicc az, hogy káposztából nem volt sok a levesben, amit főztem. Az eredeti recept szerint kell bele hagyma, képoszta, répa, paradicsom, leveskocka, zellerszár és zeller, curry, só, bors, oregano. Az én változatomban mindezek benne voltak, zeller kivételével (a szára benne volt, csak a gumó nem). Ugyanis rájöttem, hogy ha a Dia%-ban levescsomagot veszek (előre megpucolt leveszöldségek) abban nincsen zellergumó. Van bene egy fehér gumó, ami vásárlásnál akár zellernek is tűnhet, azonban nem az. Először azt hittem karórépa vagy ne adj ég karalábé(pucolva az is lehet fehér), de aztán erőt vettem magamon és nyersen megkóstoltam, és kiderült, hogy jégcsapretek. Mindenesetre finom volt a levesbe főzve is.
A leves is egész ehteőre sikeredett: az a trükk, hogy amikor kész, le kell pürésíteni az egészet, így egy krémlevest kapunk, ami melegen nagyon laktató, hidegen meg egy zöldséglé. A hátránya az, hogy mindent megfog a sok béta karotin, ami a sárgarépában van. Így a fekete merőkanál kekizöld lett, a fehér botmixer keverője pedig narancssárga.
A kúra nálam nem a fogyásról szólt: régen megtanultam, hogy ezekkel a kúrákkal fogyni nem lehet, max. vizet vesztessz. Viszont kétségtelen, hogy a bőrömet szépen kitisztította és a közérzetem is jobb lett, valahogy jól éreztem magam tőle. A legrosszabbak a vacsoraidők voltak: ugyanis ahhoz már hozzászoktam, hogy nem eszek semmit napközben, csak olyan 5 körül, akkor sem sokat. De most az 5 körüli evés is kimerült e levesevésben, vagy mikor, mit engedett meg a kúra. De mindegy, kibírtam és szerintem frissebb, fittebb lettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése