2011. február 2., szerda

Egy nagyszerű nap Beaval

Reggel, amikor felébredtem, még nem tudtam igazán, hogy mit is akarok csinálni. Viszont szép idő volt! Axellal még reggel összefutottam, meg is kérdezte: "Ma bemész Madridba?" -"nem tudom"-feleltem- "nem tudom, van-e hozzá kedvem, bár igazából jó lenne csavarogni, elmenni a Decathlonba a Nuevos Ministerioshoz, mengázni, hogy van.e leárazott tréningnadrágjuk. De nem tudom, hogy most menjek-e" Erre ő ezt mdonat: "Mindig jobb valamit megtenni, mint nem megtenni" természetesen, igaza volt!
Úgyhogy szépen nyugisan összeszedtem magam, és elindultam. Mielőtt útnak indultam, felhívtam Beeangeret. Megkérdeztem van-e kedve kávézni velem, ha éppen nem nagyon elfoglalt. Azt mdonta, hogy természetesen! Szóval bementem Madridba, elmentem Beahoz. Bea kozmetikája (peluquería y estética- azaz fodrászat és kozmetika, de röviden spanyolul csak pelu-nak mondjuk) "Les dammes de Piquet" (pikk dámák. amúgy persze, hogy francia neve van), az Avenida de La Paz metromegálló közelében van, egy csendes lakótelepen, ahol viszont elég sokan élnek ahhoz (és még ráadásul tehetősek is, ez Madrid egyik jobb negyede), hogy jól menjen a szalon.
Bea-val most nem a kolleganőjének, Taniának a pasijához mentünk kávézni (az ominózus 70 eurós étterembe, amiről már meséltem), hanem egy új helyre. Egyik vendége, egy román hölgy a fiával nyitotta meg nemrég, és a helynek olyan hangulata van, mint Franciaországban vagy Portugáliában a reggelizőheyleknek. Van kávé, tea, egy nagy pultban pedig édes és sós frissen készül aprósütemények, igazi francia croissant, torták, bonbonok, kenyérfélék...van ehyl arra is, hogy leüljön és helyben fogyasszon, aki akar, de persze mindent el is lehet vinni.
Szóval itt kávéztunk és mellé megettünk 1-1 sütit. Nagyon jót tett végre, mert mér kezdtem szédelegni az éhségtől:-)
Ezután visszamentünk a pelu-ba, és én elindultam volna a Nuevos Minsiterios-hoz a Decathlonba, de Bea azt javasolta, inkább menjünk együtt. És nem is a Nuevos Minsiterioshoz mentünk, hanem Alcobendasba (Madrid melleti kisváros) a bevásárlóparkba. Hát, előjöttek rendesen az emlékeim, ugyanis én ide nem messze dolgoztam anno, amikor először itt voltam és az itteni nagy Carrefurban vásároltam be mindig. Akkor még nem volt itt a Decathlon, jóformán semmi, csak a hipermarket. Azóta teljesen körbeépült, van itt minden, ami pénzköltésre csábít.
Hamar rájöttünk, hogy ha vásárlásról van szó, akkor Bea és én elég veszélyes páros vagyunk :-) Szóval nem szabad nagyon együtt mennünk sehova vásárolgatni:-)
A Decathlonban elköltöttem 40 eurót, igaz, ezen az áron 6 nadrágot sikerült venne, ebből egy túranadrág, a többi pedig otthonra, edzésre, kutyázásra, szabdidőre tökéletes lesz. szóval nagyvonalú voltam magamal szemben, de az az igazság, hogy 2 db. tréningruhát hoztam ki, abóll az egyik már kilyukadt, és nem biztos, hoyg ugyanabban a nadrágban szeretnék minden nap edzésre járni. Lyukas badrágban meg aztán végképp nem...
A Decatjlonból visszaérve megint átugrottunk a kávézóba a délutáni kávéért és egy szelet tonhalas pitéért. Ez is ízletes volt!
Bea szédületesen jó fel. Árad belőle az életigenlés, az optimizmus, a derű- szeretem, ha ilyen emberek annak körülöttem, mert magával ragad a hangulatuk, az optimizmusuk, és erre most nekem nagyobb szükségem van, mint valaha! Nem beszlve arról, hoyg beának 4 macskája van, úgyhoyg ők is adnak elég beszédtémát. Közös az is bennünk, hogy mindketten külföldiként élünk Madridban, tehát a spanyolokat külső szemmel nézzük.
De persze nem csak móka és kacagás az élet, hanem, hoyg hasznosítsam is magam, sikerült beszélnem Bea könyvelőjével. ez is nagyon tanulságos volt: mindenek előtt rengeteg pozitív megerősítést kaptam, hoyg jó az elképzelésem. Átbeszéltük az üzlet elindításának a menetét, hogyan, mikor, mire figyeljek, mit gondoljak át. Szerencsére a spanyol szabályok sokkal rugalmasabbak, mint a magyarok, és bár az elején az adminisztráció nem kevesebb, mint otthon, de legalább ha már van egy üzleted nem gebedsz bele az adminisztrációba, nem akarnak tönkretenni mindenféle adókkal és járulékokkal, hanem a spanyol államnak is az az érdeke, hogy Te is, ő is jól járjon. És persze a működő vállalkozások könyvelése sincsen agyonbonyolítva. és mindig van lehetőséged változtatni, aszerint, hogy alakul az üzlet. Szintén pozitív, hogy az induláshoz nem kell 5 féle hivataltól engedélyt kérned, nem kell 6 féle végzettséget igazolnod, hanem egy egyszerű önkormányzati engedély kell (Licenciado de Inicio de Actividad). Egy szó, mint száz, nagyon örültem, hogy beszélhettem Bea könyvelőjével!
Közben Axellal is beszéltünk, és megbeszéltünk egy találkozót a Plenilunio-ba. Ez egy óriási bevásárlóközpont, ahol va egy nagy Saturn, meg media Markt, meg minden más természetesen. Axel fényképezőgép tisztító szettet akart venni, én meg csak bambulázni szerettem volna. Beát is érdekelte a program, már csak azért is, mertt ide tervezünk jönni szombaton moziba, és gondoltuk, ha már ott vagyunk, akkor megnézzük a moziműsort is.
Axel már megvette a készletet, mire mi odaártünk, de sebaj, azért körbenéztünk mi is. A rebajas még tart, és milyen jó, hoyg vártam a csizmavétellel! Mert most, ami még a múlt héten 32 EUR volt, 19-be került. És álomszép! Fűzős, magas sarkú bokacsizma, zöld színben! Hurrrá!
Mivel mindannyian éhesek voltunk, ezért úgy döntöttünk, hogy ma sushi nap lesz. Szintén itt van egy kínai és japán étterem, ahol all you can eat rendszerben lehet enni. Ide mentünk.
Nagyon hiányzik Jani, és vacsora közben is eszembe jutott: ugyanis szerintem neki találták ki az all you can eat-et. Én nem rajongos a sushiért (fogalmazzunk úgy, hogy ha más is van az étlepon akkor nem a sushit választom), és szerencsémre itt volt minde. Először is, azért megettem 1-2 roll sushit, de aztán ettem fafüle gomba levest bambusszal, rizstésztát pikáns oldalassal és gőzgombócot édes-savanyú csirkével. Mindezek mellé grilleztettem egy kis rákot is magamnak. Szóval elég rendesen jól láaktam, bár azt azért hozzáteszem, hoyg midnenből csak egy kicsit szedtem, az íze kedvéért- de a korábbi napokhoz képest ez egyenesen habzsi-dőzsi volt.
Este fél 11-re értünk haza, jóllakottan és nagyon fáradtan- és ez volt az első éjszaka, hogy nem fáztam! És már alig várom, hogy elmenjek a konditerembe és ledolgozzam amit megettem:-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése