2011. június 14., kedd

Uther a szépség

Vasárnap, mivel ugye itt minden zárva van, kivétel a hónap első vasárnapját, az ember kénytelen nem elcsábulni és valamelyik plázába menni, hanem igenis valami mást csinálni: családi programokat, kirándulást, egyebeket.

Ráadásul beköszöntött a meleg idő is, végre, itt is van kb. 30 fok, ami ilyenkor normális, és ez még nem a nyári meleg...

Mivel tegnap remekül bevásároltunk Janival ezért ma a lakás szépítésével voltunk elfoglalva. Jani összerakta a cipőtartót, amibe én sikeresen beraktam 15 pár cipőt! A többi csizmát, bakancsot, MBT cipőt (ezek túl nagyok bizonyultak a cipőtartónak) beraktam az egyik garderobe-ba így újabb dobozt számolunk fel.

A másik programunk a takarítás volt: Jani porszívózott én pedig kipucoltam az összes (mind a 3) fürdőszobát (ill. Pontosabban 2 fürdőszoba, WC). Úgyhogy a lakás délre ragyogott.

Ezután, mivel valami jó kis magyarosra vágytunk, készítettem egy brassóit. Az igazság az, hogy felfedeztem, hogy wokban minden pillanatok alatt kész van, és krumplit kisütni például kiváló! Szóval kisütöttem a krumplit, majd konstatáltam, hogy nincs otthon szalonna, ezért egy kevés jamón serranot raktam bele szalonna gyanánt, azonban ez nem az igazi- egyrészt nincs meg az a szalonna íze, másrészt száraz lesz tőle a brassói. És mivel amúgy is csirkéből csináltam, hát bevallom, hogy meg kellett ketchupoznunk egy kicsit, de nagyon finom volt.

Délutánra akadt még egy nagy programunk: Uthert kellett rendbe szedni. Itt a nyár, és a kutyák szenvednek a melegben. Uther szegény különösen, mert jó nagy a bundája és mert ugye ő már nem az a fiatal kutya- egy majd 6 éves korú ír farkas szinte veteránnak számít.

Úgyhogy Uthert elkezdtük szépen, alaposan leszedni. A leszedni itt azt jelenti, hogy az elhalt szőrt és az aljszőrt szedjük le a kutyáról (trimmelőkéssel, vagy ú.n. gereblyével), így a bundája szellősebb és rövidebb lesz, Uthernak érdekes színe van: mikor megérkezett krémszínű volt, majd lassan, kb. 3 éves korára sütétszürkére váltott, mert a fedőszőrei feketék.

Most, hogy szépen kiszedtük az elhalt fedőszőröket és az aljszőrét egy érdekes-krém-szürke színe lett, persze a fején már őszül úgyhogy ott ősz. Felavattam az új ritkítóollómat. A füleit ugyanis azzal nyírtam meg. Nem mondom, hogy csúcs, de mindenképpen jobb, mint amit eddig használtam.

Uther eközben először állt, majd gondolt egyet és hanyatt dőlt, hogy vakargassuk a hasát, majd oldalára fordult és kalimpált, hogy még szeretni simit. Igen, tudom, elkényeztettem. Az én hibám. De én szeretem Uthert. Ő a tökéletes úriember, a higgadság mintapéldája, az én egyetlen, drága Babamackóm, a szívem csücske, akit nagyon, de nagyon szeretek. Nem tudom elmagyarázni ezt az érzést, de valami kötödés van közöttünk mert szempillantásokból is megértem mit szeretne. Ő is megérti mit szeretnék, de nyilván, ha nem akarja, nem fogja azt csinálni amit szeretnék. Elvégre egy ír farkas makacs és önfejű. Uther pedig igazi ír farkas.

Két órás munka árán azért látványos lett az eredmény, bár van még mit csiszolni itt-ott, de azt hiszem igazán kitettünk magunkért, és kár lett volna Uthert továbbra is piszkálni, úgyhogy hagytuk, hogy pihenjen. Bogyó és az utolsó simítások Utheren erre a hétvégére maradnak.

Azért Micorral is kell foglalkozni, hiszen ő is kiköveteli magának a hasimasit. Kivittük őt a teraszra, hogy világot lásson, de bevallom, önállóan nem engedném ki a kertbe. Nem neki való. A szomszédban két stafforshire terrier van (olyasmi, mint a pit bull, csak legális változatban), ugye itt vannak a mi kutyáink (uther elmenekül micor elől, de Bogyóról már nem vagyok meggyőződve)és egyáltalán: minden házban 2-3 kutya van, macska meg ha van is, biztos csak a szobában. Pedig Micort érdeklik ám a madarak, de nagyon is. De most le kell mondania róluk. Talán majd később, náhány hónap múlva tehet kint egy rövid sétát egyedül is. Most csak mi visszük ki, amúgy 100% szobacica, és Apa (Jani) szíve csücske.

Tv-nk nincsen. Ez azért nagyon rossz mert sokszor van csend a lakásban és nekem hiányzik a héttérzaj. Janinak si rossz, embert így nem hall annyi spanyol beszédet.

Viszont a XXI. Század az internet kora és online adás van! Sikerült behoznunk a La Sextat, ami a spanyol 6-os csatorna és ezen közvetítik a forma 1-et. Ezt néztük este, kaotikus futam volt, de ami emellett még jó volt, hogy Jani végre hallott sok spanyol szöveget és sok mindent el tudtam neki magyarázni.

Hát így telik egy csendes vasárnapi, „családi „ nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése