2012. március 24., szombat

HALA MADRID!




Real Madrid rajongó vagyok immár 9 éve...nincs mit szépíteni ezen, az első nap, amikor ideérkeztem, az akkori főnököm megkérdezte: Atletico vagy Real? Én a Realt ismertem már, az Atléticóról fogalmam sem volt. Rávágtam, hogy real. Kiderült óriási mákom volt, mert a főnök unokaöccse Iker Casillas volt. De abban az évben, 2003-ban érkezett a Realhoz David Beckham is, aki alaposan felforgatta a madridiak életét. Az iroda nem messze volt a La Moralejától, a focisták akkori lakhelyétől, és emlékszem egyik nap a kolleganőm visítva és lihegve rontott be az irodába: "Aki találkozni akar David Beckhammel az most menjen, mert itt vásárol a Carrefourban négy testőrrel- hát hirtelen kiürült az iroda. Igen, a 2003-as év, akkor még a Galaktikusokkal: Figo, Zidane, Ropnaldo, Roberto Carlos, Raúl...van.e értelme tovább sorolni? Én láttam őket játszani azon a nyáron, az Olympique Marseille ellen a Bernabeuban 4-2-re győztek...felejthetetlen élmény volt.
Aki ide jön, azt megfertőzi a foci. Itt még az is ért a focihoz, aki amúgy nem szereti.
Azóta vagyok Real Madrid rajongó.
Amikor kiköltöztem, az első dolgom volt Madridista kártyát csináltatni. Ez egy plasztik kártya, ami arra jó, hogy a Real shopban 5% kedvezménnyel vásárolhatok, hogy negyedévente színes magazint kapok a klubtól, hogy a szülinapomon felhív Iker Casillas boldog szülinapot kívánni (NEM VICCELEK, TÉNYLEG!), és a kártyával egy ingyenjegy is jár a Tour Bernabeura, a Madrid történetét bemutató kiállításra.
A Madrid Shop a Bernabeuban csak 2 emeletes, a Barcáé (igen ott is voltam) A Camp Nou-ban 3. A Madridnak van egy shopja a Solnál, Madrid központjában, és a Barcának si van egy a Plaza de la Independencián Barcelona központjában. Amit ezekben a boltokban nem lehet kapni a csapatok emblémájával, az nem is létezik. A ruházaton keresztül a papírárúig, babacipőig, kutyaruháig, játékok, padelütők, mind-mind Real Madrid felirattal és logóval- ne legyenek illúzióink, a Barca shopban ugyanezt Barcelona logóval is lehet kapni.
A fociőrületre jellemző, hogy a Burger King immár második éve februárban a Wooper menühöz egy Liga poharat ad- nekünk már 6 poharunk van különféle csapatok logójával.
Itt profizmus van, kérem szépen! De komolyan! Ez több, mint egy csapat, ez egy közösség, ez egy külön klub, ez egy valamilyen egység.
A spanyol sajtó mindig is a Madridon vagy a Barcelonán csámcsogott, és ez most sincs másképp. Hiába jó az Atlético Madrid, hiába most a Király Kupa döntőt az Athletic Bilbao vívja, hiába ott a Valencia a spanyolok jelenlegi legjobb formájában lévő csatárával (Roberto Soldado), akkro sem foglalkoznak annyit velük, mint a Madriddal vagy a Barcával.
Persze erre a klub is rájátszik. A XXI. században elképesztő módon kerültek közel a rajongókhoz.
Én pl. Twitteren követem Diegp Forlánt (ja, úAtléticós volt, na, áruló lettem :o))), és majd leestem a szélről, amikor az egyik bejegyzésemre válaszolt..Itt a Facebookon Karim Benzemát, Kakát, Özilt, Ramost, Casillast és Cristianót követem (igen, itt ő nem Ronaldo, hanem Cristiano vagy CR7, mert Ronaldo csak egy van/volt és ő is Realos színekben focizott de ő brazil volt, nem Portugál). Szóval itt látom,. ha Bez felrak egy képet (igen, Bez!), ha Ricardo Kaká kiír valamit, és gyakolatilag bárki, bármikor írhat, kommentelhet, kérdezhet bárkitől, és elég esélyes, hogy válaszolnak is neki. ÉS ezek nem ilyen szerkesztett valamik, hanem valóban Bez, Ramos, Mesut válaszol, fényképez, postol. Ez hihetetlen módon hozza közelebb a csapathoz a rajongókat, és a sajtó meg anyázik, mert az emberek innen sokkal gyorsabban értesülnek a hírekről, mint az újságok.

A Real Madrid tél óta vezeti a bajnokságot. 10 pont előnye volt, sajnos az utolsó két meccset ikszelte (nem megyek a részletekbe, de a bírók az utolsó x-ben rendesen benne voltak). A sapnyol sajtó, amilyenek, két hete már előre megnyert bajnokságról beszéltek, már temették a Barcát, Messit és mindenkit a katalánoknál, erre most amikor a Realnak még mindig 6 pontja van, már temetik a csapatot, most Mourinhot (AZ ISTEN), Ronaldót, Casillast és Pepét szidják, és persze most már a Barca lesz abajnok. A spanyol sportújságírók egyszerűen azt írják, amiről az emberek hallani akrnak, teljesen mindegy, hogy amúgy mi a valóság. Ráadásul a Real a legjobb 8-ban van a BL-ben is, és ha jól megy minden eljut a döntőig. (és remélem nyer is)
Ma a Realnak újra meccse lesz. Bez most postolt ki egy képet az öltözőből, a Real Madrid hivatalos FB oldala meg lehozta a kezdő 11-et...HALA MADRID! Remélem bajnokok lesztek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése