2013. április 27., szombat

Kulcsok a kézben

Igen, igen igen! Sikerült lakást bérelnem St Feliu-ben!
Nem volt ám egyszerü, mert az iroda a város szélén van., és mivel jelenleg nincs kocsim, muszáj volt valami olyat keresnem, ami egy rövid sétán belül található. Másik szempont szintén az volt, hogy ugye ahol az iroda van, ott van Lidl, Mercadona, stb, tehát egy kiadós bevásárlással is haza lehessen sétálni. (még szerencse, hogy van deszantszatyrom!-lásd a korábbi postokat). Nem arról van szó, hogy probléma lenne napi akár 1 km-ert lesétálni, de mondjuk tüsarkúban, laptoppal, táskával, mondjuk egy olyan esős napon, mint a mai, vagy mondjuk télen, szóval na...minél közelebb van, annál jobb. Aztán majd egy év után mikor már biztos lesz autónk, nézünk házat, aminek van kertje is, és akkor már lehet egy szélesebb körben nézelődni. Már nagyjából tudom is, melyek azok a falvak, ahol majd körül fogunk nézni.
Szóval a lakáskeresési kálváriám.
A cég volt olyan kedves, hogy megengedte, hogy néhány hétig a cég apartmanjában lakjam, de én eleve úgy terveztem, hogy május 1-el jön Jani és a macskák, tehát nem akartam tovább maradni a céges apartmanban ennél a dátumnál. Pláne, hogy a 3 hétből 2 és felet két szerb lánnyal osztottam meg társbérletben (ők is a cégnél dolgoznak, és két napja mentek haza mert lejárt a túristavizumuk). Nem vagyok egy antiszociális alkat, de én még sosem laktam lakótárssal, pláne nem vadidegenekkel. Szerencsémre a lányok aranyosak voltak, nem nagyon zavargattuk egymást, és igazából panaszom nem lehet, mert tényleg nagyon jóban lettünk ezalatt a rövid idő alatt. Csak azért már azt gondolom ehhez a lakótársasdihoz öreg vagyok, na.
Ennyi idősen megvannak a rigolyáim, elég nehezen viselem, ha arra ébredek hajnal 1-kor, hogy valaki hajat szárit...A másik, hogy nem tudtam főzni, mert a lányok vagy kisajátitották a konyhát, vagy átjött Kenny vagy Borce, és Kennyi főzott valami ázsiait, ami nagyon finom volt, de heti 3x nekem sok a kinai konyha, vagy barbecue-zés volt és a szomszéd szólt le, hogy dől a füst a lakásába..na mindegy, nem panaszképpen, de ehhez az "albérleti bulikhoz" öreg vagyok, vagy csak szimplán antiszociális. Azon kivül mivel főzni nemigen tudtam, ebédre midnig készkaját vettem, amitől az arcbőröm most fakó, tiszta pattanás, olyan, tésztaképem lett, ráadásul nem is laksz jól ezektől a szemetektől...és tényleg, a szó szerint a saját bőrömön tapasztalom, hoyg minden ilyen készkaja messzire kerülendő, csak végszükség esetén együk. A Mercadonás canelonit meg még végszükség esetén se, fél napig voltam rosszul tőle, kikészitette a gyomromat.
Na, de vissza  lakáskereséshez. Már az ideérezésem hetén megnézem egy lakást, gyakorlatilag az irodával szemben, egy újépitésü házban. A lakás maga nagyon szép volt, minden tiszta új, de volt vele 3 problémám. Az egyik az, hogy az egyik erkélyajtó mellett észrevettem egy xiloplast csikot, amit utólag tettek az erkély és a fal közé, tehét tuti gondok vannak a szigeteléssel. A másik az volt, hogy nem volt bekötve a villany és a viz, a regisztrációt nekem kellett volna intéznem (meg fizetnem egy rakat pénzt azért, hogy kijöjjön a vizes és elforditson egy csapot, miután regisztráltam, illetve az áramszolgáltatótól is kijöjjön valaki aki aktiválja a villanyórát), szóval nekem mindenre nem lenne időm, illetve a 3 pedig az volt, hogy a laksában nem volt hütőgép se mosógép. Na most ugye az nem komoly, hogy én 1 évre veszek mosógépet és hütőgépet? A kettő együtt cirka 500 eur, vagy még több. És 1 év után, amikor albit váltok, akkor hova rakom ezeket? Vagy otthagyom az új bérlőnek? Hahahaha!  Szóval no way.
Azt már az első napon kiszúrtam, hogy itt az albérletek jóval olcsóbbak, mint Madridban, pedig ez egy tengerparti üdülőkörzet. Persze, ez csak szezonon kivül igaz, de átlag 200 eur/hóval olcsóbbak itt a lakások, mint Madridban. Szezonban (juniustól szeptemeberig) pedig nehéz albit találni, mert mindenki csak vakációzóknak adja ki a lakását (vagy amilye van), mert akkor hetente kérheti el ugyanazt az összeget, amit szezonon kivül havonta. Szóval ha itt keresel albit keress alquiler anualt, és ne a szezon alatt keresgélj...
Sajnos, mivel az emberek nagy része nem idevalósi, ezért szinte lehetetlen nem ügynökségen keresztül bérelni az ingatlant. Ezt nem árt, ha tudjuk, én is rajtuk keresztül találtam. Vannak persze particularok, de azok könnyen madárnak nézhetnek, volt aki 3 hónap finanzát kért, meg két esetben már kiadták a lakást, és számos esetben nem válaszoltak a megkeresésemre. Szóval jobb az ügynökség. Ilyet sem gondoltam volna, hogy valaha ezt leirom. Itt is igaz: 1 hónap kaució, 1 hónap a folyó hónap bérleti dija, + 1 hónap az ühynökség dija. Ennyit kell letenni. Aki ennél többet kér, az őrült, és sosem fogja kiadni a lakását. Amúgy lehet alkudni, (hátha sikerül), vagy amit a hirdetésben leirnak azt nem készpénznek venni. Pl. az egyik kollegám úgy tudott 50 eurót alkudni a bérleti dijból, hogy mondta, hogy mivel neki nincs kocsija, nem fizetne a garázsért. Ez minusz 50 eurót irt. A másik kolleganőm pedig a kutyáját vitte az albiba, ahová elvileg nem lehetett, de közölte, csak akkor veszi ki, ha viheti a kutyát. Hát elfogadták. Persze midnezt hangsúlyozottan szezonon kivül. Szezonban sokan vannak, úgyhogy mindenkinek nagyobb az arca és viccesebb feltételeket szab.
Na, a második héten megnéztem 2 lakást, szintén nagyon közel az irodához..hát sok szót nem vesztegetnék rá, egy régi héz, lift nincs, két lakás ugyanabban a házban. Az egyik iszonyatosan szük, kicsi és sötét, pedig papirom 65 négyzetméter volt..hát a felének éreztem. A másik a legfelső emeleten, 36 négyszetméter, de 40 négyzetméter tetőterasszal- nem modnom, álomszép volta  terasz (csak nem értettem mit keres a teraszon a mosógép), de 30 négyzetméter, az édeskevés. Tényleg. Pláne kettőnknek plusz a két macskának. OK nyáron még nem annyira zavaró, de télen mi a fenét csinálsz 30 négyzetméteren? És a bútorokat vajon hova raktuk volna?
Szóval oubliée...
Már-már kezdtem elekeseredni, mikor múlt héten küldtem egy ügynökségnek egy mailt, hogy mit keresek. Azonnal válaszoltak, ajánlottak több lakást, ebből az egyik képek alapján nem tünt rossznak. Pár utcányira az irodától, 85 négyzetméter, 3 szoba, nappali 2 fürdőszoba, konyha, külön mosókonyha, minden szobának van teraszkijárata. na, szombaton elmentem megnézni. És tetszett! A lakás élőben nagyobb, mint a képek alapján tünt. tetszett a taágas nappali, tetszett a konyha, de a legjobban a nagy hálószoba tetszett. Minden szobának, nappalinak, és a konyhának is van teraszkijárata, gyakorlatilag a terasz a faltól-falig ablak funkcióját tölti be, igy nincs is több ablak, a lakás igy is nagyon világos. A lakás bútorozott, de a felét úgysem fogjuk használni mert nem tetszenek, az egyik szobába fogjuk berakni őket, azt már akkor kineveztem raktárnak:)
Másnap elküldtem a kért dokumentumokat az ügynökségnek, pénteken pedig mentem aláirni a szerződést és átvenni a kulcsot.
Ha mindne rendben megy, akkor kedden érkezik Jani ls a macsekok és beköltözünk az ideiglenes új otthonunkba! Juhéééééé!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése