2011. december 31., szombat

Spanyol egészségügy II.

A múltkor már írtam egy postot az "urgencias"- sürgősségi ellátásról. Most itt a "fáj a hátam"- saga 2. része is. A röntgen eredmények ugyan, amit a sürgősségin készítettek, nem mutattak elváltozást, de mivel továbbra is küzdöttem a fájdalmaimmal, ezért most, "jó spanyol" módjára, és félretéve a "magyar mentalitásomat" elmentem a háziorvoshoz. Mi Alcalá mellett egy 1800 lakosú kis faluban lakunk, a házirovos reggel 8:30-tól délután 1-ig rendel. Szerencsére nagy sorokra nem kell felkészülni a rendelőben, de arra igen, hogy mivel kicsi a lélekszám a doki személyesen ismer mindenkit, így mindenkivel van egy kis megbeszélnivalója, és itt különben sem sietnek soha, sehova. Azért elég hamar sorra kerültem, és elmondtam mi bajom, valamint bevittem a sürgősségiről is a leleteimet. Megnézte a leleteket, és azt mondta, hogy kér nekem egy időpontot a Centro de Saludba (Egészségügyi központ, kb. a mi SZTK rendelői intézeteinknek felel meg). Az időpontot velem nem közölte, de nem is közölhette volna, hiszen ő sem tudta. Kinyomtatott egy papírt (lévén itt minden számítógépen történik, gyakorlatilag beregisztrált a Centro de Slaudba), felírt néhány gyógyszert és egy injekció kúrát és utamra engedett. Az injekció kúrára a helyi nővérrel egyeztettem időpontokat, így minden nap az injekcióra időpontra mentem, és hétvégére a nővér előre leegyeztette a szomszéd falu hétvégi ügyeletesével az injekciós időpontokat. Hazaérve a dokitól EGY ÓRÁN BELÜL hívtak a központból, egy kedves hölgy először az adataimat kérte és ellenőrizte, majd 2 napra (!!!!) előre adott időpontot, tehát nem nekem kellett berongyolnom a központba időpontért, hanem ők hívtak, majd a hívással egyidőben SMS-ben (!!) is megerősítették mikor, hova kell mennem. Természetesen a dokinál megadott lapon a centro de salud telefonos és internetes elérhetőségei is szerepeltek, valamint az, hogy ha 3 napon belül nem jelentkeznének az időpont végett, akkor a weblapon vagy telefonon érdeklődjek, és ugyanitt módosíthatom is az időpontot ha mégsem felelne meg...Elmondták hogy hozzam magammal a doki által kiállított papírt és a Eü kártyámat. Két napra rá ott voltunk a Centro de Saludban. A bejáratnál egy kártyaolvasó gépbe csak becsúsztattam az egyébként mágnescsíkos TB kártyámat és máris kidobta a gép a sorszámomat, ami a vizsgálat időpontját, valamint a termet jelölte meg, ahová mennem kellett. A teremnél elég sokan várakoztak, sajnos pont téli szünetre (vagyis itt szabadságos időszakra) esett az időpontom, így nagyon sokan csak azért kértek/kaptak időpontot mert szabadságon voltak. Egy emberre átlag 8 -10 percet számolnak, és általában nem is lőnek mellé, az egyik várakozótól megtudtam, általában kb. 10 percet kell várni maximum még akkor is, ha csúsznak. Sajnos ma volt a kivételes nap, mi 40 percet vártunk, bár felrémlett nekem, mikor egyszer szilánkosra tört bokával várakoztam egy kórházban 4 órát..szóval ehhez képest a 40 perc nem tűnt soknak. Természetesen itt is LCD monitorokon lehetett nyomon követni melyik terembe melyik sorszámot várják vagy melyik sorszám van bent, így nagyjából előre tudtad, hogy mennyit kell várni. A lényeg, hogy mikor sorra kerültem, egy kedves doktornő és egy nővér fogadott, akik a vizsgálat után beutaltak rezonancia vizsgálatra. Ezzel ott meg is voltunk, a recepcióra kellett visszamennem időpontért, ahol azon nyomban találtak is egyet, két hét múlva kell mennem- még választhattam is, hogy két hét múlva a mellettünk lévő városba megyek át vizsgálatra, vagy helyben is megcsinálják, de egy kicsit távolabbi időpontban (egy hónap). Úgyhogy két hét múlva megyek majd vizsgálatra, így a spanyol eü saga folytatódik!
természetesen, mondanom se kell, eddig az összes vizsgálat, konzultáció, rendelés ingyenes volt, hálapénz itt sincs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése